Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2020

Black Friday: Ξεκίνησε η μάχη των προσφορών εν μέσω πανδημίας - Οδηγός «επιβίωσης»


Νωρίτερα από ποτέ ξεκίνησαν φέτος την περίοδο προσφορών που συνδέεται με την Black Friday οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών. Ήδη απο χθες το βράδυ στις 21.00 «τρέχει» η καμπάνια της Κωτσόβολος ενώ στις 12.00 το μεσημέρι εκκινεί την δική της καμπάνια η διοίκηση της Πλαίσιο με το χρονόμετρο στην ιστοσελίδα της εισηγμένης να μετρά αντίστροφα… Παράλληλα πληροφορίες αναφέρουν ότι ως το βράδυ αναμένεται και η έναρξη της καμπάνιας της Public – Media Markt.

Με αυτό τον τρόπο ξεκινά πλέον η «μητέρα των μαχών» σε μία αγορά που από σήμερα ως και τα Χριστούγεννα φιλοδοξεί να κάνει ταμείο πάνω από 400 εκατ. ευρώ, πραγματοποιώντας περίπου το 20% του ετήσιου τζίρου της, παρά τις δυσχέρειες που προκαλεί η αναστολή λειτουργίας των καταστημάτων λόγω της έξαρσης της πανδημίας.

Αν και τα τελευταία δύο χρόνια ο νεοσύστατος θεσμός και στη χώρα μας εκκινούσε την Κυριακή που προηγούνταν της τελευταίας Παρασκευής του Νοεμβρίου (Black Friday), φέτος οι αλυσίδες δεν είχαν κρύψει τις προθέσεις τους να επεκτείνουν ακόμα περισσότερο την περίοδο των προσφορών. Και τούτο με απώτερο στόχο την ενίσχυση των ταμειακών τους ροών και τη στήριξη των οικονομικών τους μεγεθών σε μία εποχή δύσκολη λόγω του lockdown όπου η μάχη για τα μερίδια της αγοράς φαίνεται ότι θα κυριαρχήσει. Και η αποφασιστικότητα όλων είναι τέτοια που η κίνηση του ενός πάντα πυροδοτεί και τις αντιδράσεις των άλλων, όπως εξάλλου φάνηκε και στην επίσπευση αυτής της περιόδου προσφορών.

Σε κάθε περίπτωση για τους «μεγάλους παίκτες» της αγοράς αυτή θα είναι μία μάχη με εξαιρετική μεγάλη σημασία που, πέραν του οικονομικού σκέλους, θα κρίνει και την αξιοπιστία τους. Και τούτο καθώς το σύνολο των παραγγελιών πρέπει να διεκπεραιωθεί μέσω του e-shop και των τηλεφωνικών παραγγελιών σε μία εποχή που συνήθως τετραπλασιάζεται ο όγκος των πωλήσεων. Το μεγαλύτερο τεστ όμως θα είναι το αποκαλούμενο “last mile”, οι παραδόσεις των προϊόντων. Και τούτο καθώς όλο το σύστημα διανομής αναμένεται να δεχθεί τρομερή πίεση με αυξημένες τις πιθανότητες να υπάρξει επανάληψη φαινομένων που είδαμε στο πρώτο lockdown όταν σχεδόν κατέρρευσε το κομμάτι των ταχυμεταφορών.


Ενόψει των εμπορικών προσφορών της Black Friday στις 27 Νοεμβρίου, η οποία συχνά δημιουργεί την αίσθηση του «επείγοντος» στη λήψη απόφασης αγοράς, η Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συστήνει στους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κατά τη διενέργεια των ηλεκτρονικών τους συναλλαγών και να ελέγχουν αν παρέχονται οι ακόλουθες πληροφορίες από τα ηλεκτρονικά καταστήματα:
  • Η ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, τηλέφωνα επικοινωνίας, email, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμό ΓΕΜΗ). Τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος.
  • Η συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν έξοδα σε περίπτωση επιστροφής κ.λπ.). Επιβεβαιώστε ότι η τιμή που καλείστε να πληρώσετε ταυτίζεται με αυτήν που δηλώνεται στην ιστοσελίδα. Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγετε τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.
  • Η διαθεσιμότητα, ο τρόπος πληρωμής και αποστολής του προϊόντος. Επισημαίνεται ότι οι συναλλαγές μέσω χρεωστικής ή πιστωτικής κάρτας προσφέρουν περισσότερες δικλίδες ασφαλείας για τον καταναλωτή σε περίπτωση που η επιχείρηση δεν παραδώσει το προϊόν, έναντι της κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό.
  • Το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών από την παραλαβή του, καθώς και η πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού.
  • Ο σύνδεσμος ηλεκτρονικής επίλυσης καταναλωτικών διαφορών (πανενωσιακή πλατφόρμα ΗΕΔ).
  • Πληροφορίες ασφάλειας του ιστότοπου: εμφάνιση εικονιδίου ασφάλειας, δηλ. μια κλειδαριά πάνω αριστερά στον browser, ηλεκτρονική διεύθυνση που ξεκινά με https://).
Συστήνεται επίσης στους καταναλωτές:
  • Να μην παρέχουν ευαίσθητα δεδομένα, αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.
  • Να αγνοήσουν τις προσφορές που εμφανίζονται στην ανεπιθύμητη αλληλογραφία τους.
  • Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.
  • Σε περιπτώσεις άγνωστων ηλεκτρονικών καταστημάτων και πριν προχωρήσουν στη συναλλαγή, να διερευνούν τη φήμη τους στο διαδίκτυο. Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.
Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών, οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στην τηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520 της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή ή να υποβάλλουν τις καταγγελίες τους μέσω της φόρμας καταγγελιών που βρίσκεται αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων ή μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος στη διεύθυνση 1520@efpolis.gr.

(ΠΑ 20/11/20)



Δείτε ακόμα:



Ακολουθήστε το eisodima.gr για περισσότερες χρηστικές ειδήσεις!