Τετάρτη 28 Οκτωβρίου 2020

Τράπεζες: Μπαράζ προσφορών έως τις Γιορτές


Σημαντική επίδραση στην αναδιανομή μεριδίων αγοράς φέρνει η πολιτική των τραπεζών για μείωση των επιτοκίων καταθέσεων και για αύξηση των εσόδων τους από είσπραξη προμηθειών.

Ειδικότερα, οι τράπεζες ολοένα και περισσότερο επιχειρούν:

  1. Να περιορίσουν το ύψος των επιτοκίων στις καταθέσεις μέσα από τη δωρεάν (και αφορολόγητη) διανομή εκπτωτικών κουπονιών αγοράς σε γνωστές αλυσίδες λιανικής, ή σε επιχειρήσεις άλλων κλάδων. Δηλαδή, υπάρχουν τράπεζες που μειώνουν το ύψος των προσφερόμενων επιτοκίων στις προθεσμιακές καταθέσεις, προσφέροντας παράλληλα κίνητρα φτηνότερων αγορών στους πελάτες τους.
  2. Να αυξήσουν τα έσοδά τους από προμήθειες μέσα από τη μεγαλύτερη χρήση των πιστωτικών-χρεωστικών καρτών (έσοδα από τις συναλλαγές) και για το λόγο αυτό προσφέρουν «εκπτωτικούς πόντους» είτε προκειμένου ένας πελάτης να αποκτήσει κάρτες, είτε στην περίπτωση που αυτός κάνει συχνή χρήση της κάρτας του.
  3. Σε ορισμένες περιπτώσεις, «δωρεάν πόντοι» προσφέρονται ως κίνητρο απόκτησης ασφαλιστικών προϊόντων, μεριδίων αμοιβαίων κεφαλαίων, ή ακόμη και εμπρόθεσμης αποπληρωμής τοκοχρεωλυτικών δόσεων σε δάνεια που έχουν χορηγηθεί σε νοικοκυριά και ελεύθερους επαγγελματίες.

Το βέβαιο είναι ότι οι τράπεζες διευρύνουν συνεχώς το φάσμα των προσφορών τους και πως οι κλάδοι δραστηριοποίησης των συνεργαζόμενων καταστημάτων-εταιρειών μέσω των οποίων προσφέρουν εκπτωτικές αγορές, διευρύνονται. Ως αποτέλεσμα όλων αυτών, εκτιμάται ότι η συγκεκριμένη πολιτική αλλάζει τον καταναλωτικό χάρτη, καθώς επηρεάζει τη ζήτηση και αναδιανέμει μερίδια σε πολλές επιμέρους και μεγάλου μεγέθους αγορές.

Από την άλλη πλευρά, πρόθυμες για συνεργασία δείχνουν και πολλές επιχειρήσεις, καθώς επιχειρούν να τονώσουν το ενδιαφέρον των πελατών τους σε μια περίοδο χαμηλών διαθέσιμων εισοδημάτων, η οποία φέτος έχει επιδεινωθεί περαιτέρω λόγω της πανδημίας covid-19. «Παραδοσιακά το τελευταίο δίμηνο κάθε έτους χαρακτηρίζεται από θετική εποχικότητα για πολλά καταναλωτικά προϊόντα και δεν είναι τυχαίο ότι οι κινήσεις μάρκετινγκ των εταιρειών εντείνονται μέσα στο συγκεκριμένο διάστημα» αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Για να διαπιστώσει κάποιος το πόσο έντονες είναι οι αλλαγές στον καταναλωτικό χάρτη, αρκεί να εκτιμήσει τον μεγάλο αριθμό υποκλάδων που επηρεάζονται, αλλά και τα τεράστια ποσά που δαπανώνται ετησίως στις συγκεκριμένες δραστηριότητες. Έτσι, μεταξύ των επιχειρήσεων που συνεργάζονται με τις τράπεζες συγκαταλέγονται:

  • Πολυκαταστήματα: Attica, Hondos Center, Notos, Mark & Spenrcer, Sephora.
  • Παιδικά καταστήματα: JUMBO, Μουστάκας.
  • Έπιπλα: ΙΚΕΑ, Sato, Εντός.
  • Ρούχα-αθλητικά: Intersport, Vardas, Replay.
  • Τηλεφωνία: Cosmote, Vodafone, Wind.
  • Τεχνολογία: Public, Πλαίσιο, Γερμανός, Media Markt, Κωτσόβολος, Electronet.
  • Super market: Σκλαβενίτης, Μασούτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, Χαλκιαδάκης.
  • Ιδιωτική υγεία: Υγεία, Ερρίκος Ντυνάν.
  • Πρατήρια καυσίμων: Shell, BP, EKO, ΕΛΙΝ, Aegean.
  • Ενέργεια: Ήρων, Φυσικό Αέριο.
  • Μεταφορές: Αεροπορία Αιγαίου, Μινωικές Γραμμές, ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
  • Ενοικιάσεις οχημάτων: Heartz.
  • Παιδικά ενδύματα: Marasil, Orchestra.

Πέραν αυτών, στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις εντάσσονται καταστήματα καλλυντικών, υπόδησης, οπτικών ειδών και ειδών σπιτιού, ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα δωμάτια, ασφαλιστικές εταιρείες, είδη δώρων, εστιατόρια και πολιτιστικά κέντρα.

Πηγή (ΤΕ 28/10/20)



Δείτε ακόμα:



Ακολουθήστε το eisodima.gr για περισσότερες χρηστικές ειδήσεις!