Ανοιχτά θα είναι τα καταστήματα την Κυριακή 19 Ιουλίου * Τέλος τα πανηγύρια έως το τέλος Ιουλίου * ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ: Παράταση μέχρι 17 Ιουλίου για την υποβολή υπεύθυνων δηλώσεων στο ΕΡΓΑΝΗ για τον Ιούνιο * Δώρο Πάσχα: Έως 20 Ιουλίου η υπεύθυνη δήλωση των επιχειρήσεων * ΕΛΣΤΑΤ: Αποπληθωρισμός 1,6% τον Ιούνιο * Στο 15,5% αυξήθηκε η ανεργία τον Απρίλιο * ΟΔΔΗΧ: Άντλησε 625 εκατ. ευρώ από έντοκα 3 μηνών - Στο 0,01% το επιτόκιο * ΕΡΓΑΝΗ: 570.000 λιγότερες προσλήψεις το α΄εξάμηνο του 2020 * Δείτε εδώ ροή γενικών ειδήσεων

24/5/20

e-spraxis: Ποινολόγιο ή μπόνους από την Εφορία ανάλογα με το προφίλ του φορολογούμενου


Πρόστιμα για τους φορολογούμενους που έχουν προφίλ κακοπληρωτή ή επιβράβευση και μπόνους με περισσότερες δόσεις στην Εφορία και τα Ασφαλιστικά Ταμεία ή ακόμα και διαγραφή χρεών για τους συνεπείς και, γενικώς, φορολογική μεταχείριση κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του φορολογούμενου φέρνει το πρόγραμμα με την κωδική ονομασία «e-spraxis», που από το 2021 που θα τεθεί σε εφαρμογή θα λειτουργεί ως «μεγάλος αδελφός» του taxis.

OTE (Tσαμάζ), Unisystems (Φέσσας) και Intrasoft (Κόκκαλης) φέρνουν επανάσταση στη διαχείριση των φορολογικών υποχρεώσεων και του προφίλ του φορολογουμένου, καθώς ο εφοριακός, με το πάτημα ενός κουμπιού στον υπολογιστή του, θα μπορεί να έχει τη μεγάλη και πλήρη εικόνα για το προφίλ του.

Εικόνα η οποία, μάλιστα, θα είναι σύγχρονη, δηλαδή θα ενημερώνεται με βάση τα υπάρχοντα δεδομένα σε πραγματικό χρόνο. Όχι αν έχει χρέος σε μία μόνο ΔΟΥ, αλλά πανελλαδικά. Όχι αν είναι συνεπής, αλλά πόσο. Όχι αν είναι «μπαταχτσής», αλλά πού χρωστάει και πόσο.

Όχι αν βρίσκεται εν ζωή, αλλά εδώ και πόσο καιρό έχει εγκαταλείψει τα εγκόσμια.

Κι αυτό διότι το νέο σύστημα e-spraxis θα είναι ταυτόχρονα δικτυωμένο και με τα ληξιαρχεία της χώρας, βάζοντας φρένο στον καλπάζοντα ρυθμό των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς το Δημόσιο, που με βάση τα στοιχεία του πρώτου τριμήνου ξεπερνούν συνολικά τα 105 δισ. ευρώ.

Πέραν των φορολογικών οφειλών, η νέα πλατφόρμα, για την κεντρικοποίηση της είσπραξης, η οποία αποτελεί και τον στόχο λειτουργίας της, θα ενοποιεί σε μία και μόνο εικόνα και τις τελωνειακές οφειλές του ίδιου φορολογούμενου, όπως και τυχόν οφειλές σε Ταμεία και λοιπές Αρχές.



H Επανάσταση του e-spraxis

Η επανάσταση που φέρνει το νέο σύστημα, το οποίο, κατά τις πληροφορίες, πρόκειται να είναι έτοιμο σε έναν χρόνο από σήμερα για να ξεκινήσει πειραματικά από το καλοκαίρι του 2021 και να βρίσκεται στη διάθεση των ελεγκτικών Αρχών, της ΑΑΔΕ, τέλος του ίδιου έτους, είναι ότι ανάλογα με το προφίλ που έχει κάθε φορολογούμενος θα γίνονται εξατομικευμένες παρεμβάσεις, ρυθμίσεις, εκπτώσεις, διαγραφές οφειλών, αλλαγές στο επιτόκιο, επιβραβεύσεις, αυτοματοποιημένες δόσεις αποπληρωμής, θα δίνονται μπόνους ή θα επιβάλλονται πρόστιμα, θα παρέχεται, ουσιαστικά, φορολογική δικαιοσύνη.

Σε ό,τι αφορά τους οφειλέτες, η πλατφόρμα θα διαθέτει ειδική εφαρμογή αποστολής και διαχείρισης ηλεκτρονικών κοινοποιήσεων, ειδοποιήσεων και επιδόσεων, όπως και εφαρμογή διαχείρισης, παρακολούθησης και αυτοματοποίησης λήψης μέτρων είσπραξης, η οποία θα λειτουργεί σαν «check list» για τον χρήστη, προτείνοντάς του μία συνιστώμενη ακολουθία ενεργειών με στόχο την είσπραξη των οφειλών.

Η διαδικασία προσδιορισμού των συνιστώμενων μέτρων θα είναι, ουσιαστικά, αυτοματοποιημένη, μετά την εφαρμογή πολλαπλών κριτηρίων ανάλυσης κινδύνου, αλλά την ευθύνη και την τελική απόφαση για κάθε ενέργεια και για τη λήψη κάθε μέτρου θα την παίρνει ο ίδιος ο χρήστης, έχοντας λάβει υπόψη τις σχετικές συστάσεις, αλλά και τη μοριοδότηση του φορολογούμενου από το σύστημα με βάση το φορολογικό και τελωνειακό ιστορικό του.

Πρόσβαση στο σύστημα θα έχουν όμως και οι ίδιοι οι φορολογούμενοι, μέσω της δημιουργίας προσωπικής θυρίδας για κάθε φορολογούμενο. Η θυρίδα αυτή θα δίνει τη δυνατότητα στον φορολογούμενο να έχει πρόσβαση σε όλα τα στοιχεία που αφορούν τις οφειλές του και τις επιστροφές του, όπως και σε επιλεγμένες πληροφορίες που αφορούν την αντιμετώπισή τους.

Ταυτόχρονα θα υπάρχει σύνδεση με τα ληξιαρχεία, διότι επιβάλλονται πρόστιμα και συνυπολογίζονται οφειλές ακόμα και σήμερα σε υπόχρεους που δεν βρίσκονται πια εν ζωή.

Οι επιχειρησιακοί στόχοι

Η κεντρική παρακολούθηση θα γίνεται από το Κέντρο Είσπραξης Οφειλών Αττικής στο οποίο ήδη έχουν τεθεί οι επιχειρησιακοί στόχοι:

(α) Η επιδίωξη είσπραξης των οφειλών, οπουδήποτε στην επικράτεια, όπως οι οφειλές εξειδικεύονται, καθορίζονται και ανακαθορίζονται με απόφαση του Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

(β) Η επιδίωξη είσπραξης των οφειλών, οπουδήποτε στην επικράτεια, με τη λήψη στοχευμένων μέτρων για οφειλές που καθορίζονται, αρμοδίως, με συγκεκριμένα κριτήρια.

(γ) Η διαχείριση χαρτοφυλακίου οφειλών ανεπίδεκτων είσπραξης.

Θα πρέπει να αναφερθεί ότι το Κέντρο Είσπραξης Οφειλών (ΚΕΟΦ) Αττικής θα είναι αρμόδιο για την επιδίωξη της είσπραξης των οφειλών, οπουδήποτε στην επικράτεια, οφειλετών που υπάγονται σε οποιαδήποτε ΔΟΥ της Περιφέρειας Αττικής, παράλληλα με τις κατά τόπον αρμόδιες ΔΟΥ, οι οποίες εξακολουθούν να έχουν αρμοδιότητα για την επιδίωξη είσπραξης των οφειλών αρμοδιότητάς τους.

Για τους λόγους άλλωστε αυτούς και το αρμόδιο Τμήμα του εν λόγω Κέντρου θα εστιάζει στις εξής δράσεις:

(α) στην επιδίωξη είσπραξης οφειλών οπουδήποτε στην επικράτεια, όπως οι οφειλές εξειδικεύονται, καθορίζονται και ανακαθορίζονται με απόφαση του Διοικητή της ΑΑΔΕ,

(β) στην επιδίωξη είσπραξης οφειλών οπουδήποτε στην επικράτεια με τη λήψη στοχευμένων μέτρων, για οφειλές που καθορίζονται, αρμοδίως.

(γ) Η λήψη αναγκαστικών, διασφαλιστικών και λοιπών μέτρων για την επιδίωξη της είσπραξης των οφειλών.

(δ) Η έγκριση, ο έλεγχος και η παρακολούθηση ρυθμίσεων.

(ε) Η παρακολούθηση των αποτελεσμάτων των δρομολογημένων δράσεων και στόχων του Τμήματος.

Είναι αξιοσημείωτο μάλιστα ότι στο νέο Κέντρο θα υπάρχει και ειδικό Τμήμα Διαχείρισης Χαρτοφυλακίου Ανεπίδεκτων Είσπραξης, στο οποίο θα ανήκουν ο έλεγχος και η σύνταξη εκθέσεων χαρακτηρισμού οφειλών αρμοδιότητας του Κέντρου Είσπραξης Οφειλών Αττικής ως ανεπίδεκτων είσπραξης.

Στις αρμοδιότητες δε όλων των Τμημάτων του Κέντρου Είσπραξης Οφειλών (ΚΕΟΦ) Αττικής θα ανήκουν:

(α) Ο έλεγχος, η επαλήθευση και η διασταύρωση στοιχείων φορολογουμένων από το γραφείο.

(β) Η υποβολή αιτημάτων για τη χορήγηση στοιχείων και πληροφοριών από φορολογουμένους, υπηρεσίες της ΑΑΔΕ ή τρίτους.

(γ) Η εισήγηση στον Προϊστάμενο του ΚΕΟΦ Αττικής για τη βέλτιστη χρήση των υφιστάμενων πληροφοριακών συστημάτων και πόρων και για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη νέων εφαρμογών πληροφορικής, σε συνεργασία με την αρμόδια υπηρεσία.

Πηγή (ΚΥ 24/5/20)



Δείτε ακόμα:




Ακολουθήστε το eisodima.gr για περισσότερες χρηστικές ειδήσεις!