ΟΔΔΗΧ: Δημοπρασία δωδεκάμηνων εντόκων €625 εκατ. την Τετάρτη 11/12 * Στα 1,629 δισ. ευρώ οι οφειλές του Δημοσίου προς ιδιώτες τον Οκτώβριο * ΕΛΣΤΑΤ: Ανάπτυξη 2,1% στο 9μηνο για την ελληνική οικονομία * ΕΦΚΑ: Στα 1.166,76 ευρώ ο μέσος μισθός στην Ελλάδα * ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 5,1% στον όγκο των λιανικών πωλήσεων τον Σεπτέμβριο * ΤτΕ: Στα 139,69 δισ. αυξήθηκαν οι καταθέσεις τον Οκτώβριο * Δείτε εδώ ροή γενικών ειδήσεων

4/12/19

Ποιοι κινδυνεύουν να χάσουν έως και 195€ από επιδόματα προϋπηρεσίας


ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ Έως τον Απρίλιο αναμένεται να έχει εκδοθεί η απόφαση του ΣτΕ που θα κρίνει το μέλλον των επιδομάτων προϋπηρεσίας (τριετίες) χιλιάδων εργαζόμενων στον ιδιωτικό τομέα.

Η υπόθεση εκδικάστηκε χθες στο Δ’ τμήμα του Ανώτατου Ακυρωτικού Δικαστηρίου κατόπιν προσφυγής του ΣΕΒ. Ειδικότερα το ανώτερο δικαστήριο καλείται να αποφανθεί αν συνεχίζουν να υφίστανται οι «παγωμένες» από το 2012 τριετίες ή αν έχουν καταργηθεί.

Οι τριετίες μπορούν να αυξήσουν τον κατώτατο μισθό έως και 30% για τους εργαζόμενους έως 9 έτη ο οποίος από τα 650 ευρώ διαμορφώνεται έως 845 ευρώ το μήνα.

Αν η απόφαση δικαιώσει τους εργαζόμενους, οι μισθοί θα παραμείνουν στο ύψος τους. Αν δικαιωθεί η εργοδοτική πλευρά, τότε χιλιάδες μισθωτοί θα χάσουν τα επιδόματα με αποτέλεσμα οι μισθοί τους να μειωθούν περίπου κατά 195 ευρώ το μήνα.



Σημαντικό σε αυτήν την περίπτωση είναι και το θέμα της αναδρομικότητας. Δηλαδή αν το ΣτΕ θέσει θέμα αναδρομικής ισχύος, μισθωτοί θα κινδυνεύσουν να βρεθούν αντιμέτωποι και με πιθανές απαιτήσεις επιστροφής των επιδομάτων που έχουν ήδη λάβει από τον Φεβρουάριο του 2019 και μετά.

Όπως εξηγεί ο εργατολόγος Γιάννης Καρούζος το πρόβλημα δημιουργήθηκε για δύο λόγους:

• Αφενός, εξαιτίας της ασάφειας του νόμου 4172/2013 αναφορικά με την ακριβή έννοια του νομοθετημένου κατώτατου μισθού και του νομοθετημένου κατώτατου ημερομισθίου, με δεδομένο ότι το 2014 το επίμαχο άρθρο 103 του ως άνω Νόμου τροποποιήθηκε για να συμπληρωθεί η έννοια του κατώτατου μισθού με τη φράση : «και ως τέτοιος νοείται μια μοναδική αξία (ποσό) αναφοράς» (εννοώντας άραγε ότι δεν περιλαμβάνει τις τριετίες;) και

• Της άτολμης επακολουθήσασας πρωτοβουλίας του Υπουργείου Εργασίας το 2019, να επιλύσει το μείζον αυτό θέμα με την έκδοση μιας εγκυκλίου αντί της νομοθετικής διάταξης, η οποία θα αποσαφήνιζε πλήρως το όλο πρόβλημα.

Σύμφωνα με τον κ. Καρούζο ,τυχόν ευδοκίμηση της αίτησης ακύρωσης θα μπορούσε να επιφέρει την ακυρότητα της εγκυκλίου με αναδρομικό αποτέλεσμα, από τότε που η εγκύκλιος αυτή δημοσιεύτηκε, δηλαδή από τις 18 Φεβρουαρίου του 2019.

«Σε καμία περίπτωση όμως δεν θεωρώ ότι το απευκταίο αυτό αποτέλεσμα θα μπορούσε να οδηγήσει σε αναδρομική αναζήτηση των ποσών των τριετιών που στο μεταξύ καταβλήθηκαν στους εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα.

»Αυτό, πέραν του έντονου κοινωνικού προβλήματος που θα δημιουργούσε (αναδρομική μείωση μισθών έως και κατά 30%) και της επιβάρυνσης των επιχειρήσεων με περαιτέρω γραφειοκρατικά βάρη (συμπλήρωση νέων ΑΠΔ, αντιδικίες με τους εργαζόμενους), θα ήταν και νομικά άτοπο, αφού σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να δικαιολογηθεί πλάνη των εργοδοτών στην καταβολή των 3ετιών, όταν μάλιστα αυτή γινόταν και γίνεται χωρίς καμία επιφύλαξη των δικαιωμάτων τους.», τονίζει.

«Η ΓΣΕΕ υπερασπίστηκε, με νομικά επιχειρήματα, ότι οι προσαυξήσεις των τριετιών δεν έχουν καταργηθεί, αφού η αρμοδιότητα του υπουργού Εργασίας να καθορίζει τον κατώτατο μισθό και ημερομίσθιο οριοθετήθηκε νομοθετικά και αφορά μόνο στο ελάχιστο ποσό αναφοράς, χωρίς να θιγούν οι διατάξεις των προσαυξήσεων των τριετιών, οι οποίες εξακολουθούν να ισχύουν κανονικά», αναφέρει η ΓΣΕΕ που παραστάθηκε στη δίκη.

(ΤΕ 4/12/19)



Δείτε ακόμα:




Ακολουθήστε το eisodima.gr για περισσότερες χρηστικές ειδήσεις!