Δευτέρα 18 Νοεμβρίου 2019

Βlack Friday: Η αγορά «προθερμαίνεται» - Τι να προσέξουν οι καταναλωτές


Στον «χορό» των εκπτώσεων και τα σούπερ μάρκετ

ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ, ΕΜΠΟΡΙΟ Την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου έρχεται η Black Friday, η μέρα των μεγάλων εκπτώσεων. Οι επιχειρήσεις στη χώρα μας όπως και στον υπόλοιπο κόσμο, ετοιμάζονται πυρετωδώς και υπόσχονται γενναίες εκπτώσεις, οι οποίες μάλιστα σε κάποιες περιπτώσεις αναμένεται να διαρκέσουν περισσότερες μέρες.

Από την πλευρά τους, οι καταναλωτές φαίνεται ότι περιμένουν τη Black Friday για να ψωνίσουν σε καλύτερες τιμές. Άλλωστε σύμφωνα με έρευνα της picodi, οι Έλληνες δηλώνουν έτοιμοι να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 242 ευρώ σε διαδικτυακά και φυσικά καταστήματα.

Οι μεγάλες αλυσίδες πάντως ήδη προετοιμάζουν από νωρίς τους καταναλωτές για τη συγκεκριμένη ημέρα. Πολλές από αυτές έχουν εδώ και αρκετές μέρες ειδικά banner στα online καταστήματά τους, ώστε οι καταναλωτές να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους, να επιλέξουν τις κατηγορίες προϊόντων που τους ενδιαφέρουν και να ενημερωθούν με newsletter λίγες ημέρες πριν για τις σχετικές προσφορές.



Με αυτό τον τρόπο κάθε εταιρεία προσπαθεί να κερδίσει προβάδισμα έναντι των ανταγωνιστών της, φροντίζοντας να ενημερώσει τους πελάτες της για τα προϊόντα που οι ίδιοι έχουν επιλέξει ότι τους ενδιαφέρουν ώστε εκείνη τη ημέρα να γνωρίζουν τι θα ψωνίσουν και σε ποια τιμή.

Κάποιες προσφορές που θα ισχύσουν τις μέρες πριν και μετά τη Black Friday έχουν μάλιστα ήδη αρχίσει να αποστέλλονται στους καταναλωτές που έχουν δηλώσει ότι ενδιαφέρονται να ψωνίσουν κάποιο προϊόν. Σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες δηλώνουν πάντως ότι θα ψωνίσουν κατά μέσο όρο σχεδόν 4 προϊόντα κατά τη διάρκεια της Black Friday.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, η Black Friday θα λάβει και φέτος διαστάσεις και θα επεκταθεί τόσο χρονικά (πιθανότατα έως και τη Δευτέρα, που κατά το εμπορικό έθιμο επέρχεται η Cyber Monday, ενώ δεν αποκλείεται να ξεκινήσουν από την Πέμπτη) όσο και προϊοντικά, καθώς πλέον κάθε κατηγορία λιανεμπορικής επιχείρησης επιδιώκει να καρπωθεί μερίδιο από το καταναλωτικό εισόδημα.

Αν και τον θεσμό της Black Friday εισήγαγε στην ελληνική αγορά η Public, ακολουθούμενη από τις μεγάλες αλυσίδες τεχνολογίας και ηλεκτρικών (Πλαίσιο, Κωτσοβολος), την πρακτική υιοθέτησε πλήθος τόσο οργανωμένων όσο και μεμονωμένων επιχειρήσεων.

Ακολουθώντας μάλιστα τη μέθοδο της Amazon, η ηλεκτρονική πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου, Skroutz.gr έχει ήδη δημιουργήσει ειδική σελίδα παρακολούθησης της πτώσης τιμών που προσφέρουν τα συνεργαζόμενα καταστήματα, οι οποίες αναμένεται να κορυφωθούν όσο πλησιάζει η 29η Νοεμβρίου.

Οι μεγάλες αλυσίδες έχουν ήδη ειδικές ειδοποιήσεις (Πλαίσιο, Praktiker κ.ά.) στα online καταστήματά τους, όπου οι καταναλωτές καλούνται να συμπληρώσουν τα στοιχεία τους και να επιλέξουν τις κατηγορίες προϊόντων που τους ενδιαφέρουν, ώστε να ενημερωθούν με newsletter λίγες ημέρες ή ώρες πριν για τις σχετικές προσφορές. Η συγκεκριμένη τακτική αφενός εξυπηρετεί την άγρα πελατών, αλλά και προετοιμάζει το σύστημα κάθε επιχείρησης, έτσι ώστε να αντεπεξέλθει στον εφοδιασμό καταστημάτων αλλά και του συστήματος παραδόσεων.

Το μερίδιό τους στην Black Friday θα διεκδικήσουν φέτος και οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως η Σκλαβενίτης (με προσφορές σε είδη οικιακής χρήσης και έπιπλα) και η ΑΒ Βασιλόπουλος μέσω του συστήματος συλλογής πόντων, που θα προσφέρει στους καταναλωτές που θα επιλέξουν συγκεκριμένους συνδυασμούς προϊόντων.

Παράλληλα, τα online καταστήματα φιρμών ένδυσης αλλά και τα φυσικά δίκτυα (Zara, H&M) όπως και τα καταστήματα καλλυντικών θα προσφέρουν νέες εκπτώσεις στο πλαίσιο της Black Friday.

Τέλος, ο διεθνής ανταγωνισμός -που έχει προφανώς προετοιμαστεί για τη Μαύρη Παρασκευή- αναμένεται να «κλέψει» μερίδιο της εγχώριας ζήτησης.

Πολλές επιχειρήσεις μέσα από τη διαδικτυακές τους σελίδες δίνουν παράλληλα χρήσιμες συμβουλές στους καταναλωτές για τα ψώνια τους κατά τη διάρκεια της Black Friday, όπως:



Nα κάνουν έρευνα αγοράς
Η έρευνα αγοράς μάλιστα πρέπει να ξεκινήσει αρκετές μέρες πριν ώστε οι καταναλωτές να γνωρίζουν τις αρχικές τιμές των προϊόντων που τους ενδιαφέρουν καθώς και τη διακύμανση τους μέχρι την ημέρα των μεγάλων εκπτώσεων.

Να καθορίσουν το μπάτζετ
Οι μεγάλες προσφορές της συγκεκριμένης μέρας μπορεί να αποπροσανατολίσουν τους καταναλωτές από τις πραγματικές τους ανάγκες, όποτε καλό είναι έχουν προκαθορισμένο στο μυαλό τους το ποσό που είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν.

Να φτιάξουν λίστα
Η λίστα θα τους βοηθήσει ώστε να μην «ξεφύγουν» από τις πραγματικές τους ανάγκες, να μην παρασυρθούν από τις προσφορές αγοράζοντας κάτι που δεν έχουν ανάγκη και να «ξεχάσουν» κάτι που χρειάζονται.

Σημειώνεται τέλος, ότι στη χώρα μας η πιο δημοφιλής ώρα για αγορές είναι τα μεσάνυχτα (για τις διαδικτυακές αγορές), και το μεσημέρι μεταξύ 2 - 3 μ.μ. σύμφωνα με το Black-Friday.Global για το 2018. Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές που θα προτιμήσουν τα φυσικά καταστήματα θα πρέπει να είναι προετοιμασμένοι για τις ουρές κατά τις ώρες αιχμής.

(ΔΕ 18/11/19)



Δείτε ακόμα:




Ακολουθήστε το eisodima.gr για περισσότερες χρηστικές ειδήσεις!