Τουρισμός: Εισπράξεις 13,2 δισ. ευρώ στο 8μηνο * Από την Κυριακή 27/10 η χειμερινή ώρα (-1) * ΟΑΕΔ: Μειώθηκαν κατά 5% οι άνεργοι τον Σεπτέμβριο * ΕΛΣΤΑΤ: Στα 335,518 δισ. ευρώ το δημόσιο χρέος στο β' τρίμηνο του 2019 * ΤτΕ: Στα 3,9 δισ. το πρωτογενές ταμειακό πλεόνασμα στο 9μηνο * ΑΑΔΕ: Στα 104,489 δισ. ευρώ οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο * Δείτε εδώ ροή γενικών ειδήσεων

22/9/19

Πώς επιδοτούνται τα «κόκκινα» δάνεια (πίνακας)


ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΔΑΝΕΙΩΝ Το νέο πλαίσιο προστασίας της πρώτης κατοικίας (Ν. 4650/2019) δίνει τη δυνατότητα σε χιλιάδες «κόκκινους» δανειολήπτες να ρυθμίσουν την οφειλή τους με ευνοϊκούς όρους και ταυτόχρονα να λάβουν μηνιαία επιδότηση από το Δημόσιο.

Η αίτηση υποβολής στο νέο πλαίσιο επέχει θέση αίτησης και για τη συνεισφορά του Δημοσίου, το οποίο αποκτά άμεσα πρόσβαση στην ΑΑΔΕ, ώστε να ελέγξει το πλήρες φορολογικό προφίλ, και η πλατφόρμα καθορίζει το ύψος της επιδότησης.

Ετσι, οι 150.000-180.000 δανειολήπτες που πληρούν τα κριτήρια του νόμου θα πρέπει, μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2019, να υποβάλουν την αίτησή τους στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, ώστε, αν κριθούν επιλέξιμοι, να ρυθμίσουν την «κόκκινη» οφειλή τους με την τράπεζα (επιμήκυνση χρόνου αποπληρωμής, «κούρεμα») και με βάση τη νέα δόση που θα προκύψει να λάβουν την επιδότηση, από το Δημόσιο, που δικαιούνται.



Τα ποσοστά
Το ύψος της επιδότησης για στεγαστικά δάνεια με υποθήκη πρώτη κατοικία κυμαίνεται από 20% έως 50%, ανάλογα την οικογενειακή κατάσταση και τα εισοδήματα.

Σε ό,τι αφορά τα επαγγελματικά/επιχειρηματικά δάνεια που είναι συνδεδεμένα με πρώτη κατοικία, το ποσοστό επιδότησης καθορίστηκε στο 30% της δόσης.


Τι πρέπει να γνωρίζουν οι δανειολήπτες για τη συνεισφορά του Δημοσίου:

● Η επιδότηση θα καταβάλλεται εφόσον ο οφειλέτης:

α) κρίθηκε επιλέξιμος για την υπαγωγή στο νέο πλαίσιο προστασίας (4650/2019),
β) αποδέχθηκε τη συναινετική ρύθμιση που πρότειναν οι τράπεζες ή πέτυχε τη δικαστική ρύθμιση των οφειλών του, σύμφωνα με τον Ν. 4605/2019,
γ) πληροί τα κριτήρια του νόμου.

● Το ποσό της επιδότησης καταβάλλεται κάθε μήνα σε ειδικό, δεσμευμένο και ακατάσχετο λογαριασμό.

● Η επιδότηση διαρκεί όσο και η ρύθμιση του δανείου για όλους τους επιλέξιμους δανειολήπτες.

● Το ποσοστό της επιδότησης μπορεί να αλλάξει στη διάρκεια του δανείου λόγω της αλλαγής της οικογενειακής κατάστασης και των εισοδημάτων (π.χ. αύξηση των προστατευόμενων μελών, μείωση εισοδημάτων). Για τον λόγο αυτόν στη λήξη κάθε έτους η ηλεκτρονική πλατφόρμα –που θα υποδέχεται τα αιτήματα υπαγωγής– αυτεπαγγέλτως θα επανεξετάζει την οικογενειακή, εισοδηματική και περιουσιακή κατάσταση των δανειοληπτών. Ειδικότερα θα αντλεί στοιχεία από τα ηλεκτρονικά αρχεία φορολογικών δεδομένων της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).

● Ο δανειολήπτης και όλα τα μέλη του νοικοκυριού θα πρέπει να υποβάλλουν κάθε έτος φορολογική δήλωση και να δηλώνουν τυχόν μεταβολές σε περιουσία, εισόδημα. Ο οφειλέτης, εξάλλου, όπως ρητά αναφέρεται στην ΚΥΑ, θα πρέπει «να συναινεί στη διενέργεια κοινωνικής έρευνας και σε κατ’ οίκον επισκέψεις από αρμόδιους υπαλλήλους, αν απαιτηθεί, για επιτόπια επαλήθευση της σύνθεσης του νοικοκυριού».

● Οσοι δηλώσουν ψευδή στοιχεία ή αποκρύψουν εισοδήματα, θα κληθούν να επιστρέψουν εντόκως (5%) το σύνολο της επιδότησης που θα έχουν λάβει και θα βρεθούν αντιμέτωποι με τον εισαγγελέα για την εξέταση των ενδεχόμενων ποινικών ευθυνών.

Πώς θα ξεμπλοκαριστούν οι αιτήσεις
Η κατάργηση της υποχρέωσης υποβολής του πιστοποιητικού βαρών που εκδίδουν με μεγάλη καθυστέρηση τα υποθηκοφυλακεία δεν έχει ξεμπλοκάρει ακόμα τις περίπου 3.000 ώριμες αιτήσεις για την προστασία της πρώτης κατοικίας.

Οπως εκτιμάται, αυτό οφείλεται σε έλλειμμα ενημέρωσης των αιτούντων–δανειοληπτών που είχαν έτοιμη την αίτηση και βρίσκονταν εν αναμονή του πιστοποιητικού και τώρα θα πρέπει να επικαιροποιήσουν –με αυτοματοποιημένη διαδικασία– στοιχεία της αίτησής τους (π.χ. υπόλοιπο οφειλής).

Ετσι, τις επόμενες ημέρες, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους θα ενημερώσει μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους αιτούντες για τα νέα δεδομένα (κατάργηση προσκόμισης πιστοποιητικού βαρών) ώστε να ξεμπλοκάρουν οι αιτήσεις τους. Ωστόσο, έλλειμμα ενημέρωσης υπάρχει και στους τραπεζοϋπαλλήλους με αποτέλεσμα πολλοί δανειολήπτες να μη λαμβάνουν απαντήσεις ακόμα και σε απλά ερωτήματα.



Οι τράπεζες έχουν ξεκινήσει εκστρατεία ενημέρωσης, κυρίως με επιστολές προς τους δανειολήπτες τους και δημιουργία γραμμής επικοινωνία (Εurobank, Πειραιώς) και εκτιμάται ότι μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου θα έχουν αναλάβει σειρά και άλλων πρωτοβουλιών.

Σε κάθε περίπτωση οι δανειολήπτες μπορούν να απευθύνονται στην Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους και στα Γραφεία Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών (http://www.keyd.gov.gr/)

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την προστασία της πρώτης κατοικίας διανύει τη 12η εβδομάδα λειτουργίας και από τους 150.000-180.000 δυνητικά ωφελούμενους, με συνολικές οφειλές περί τα 9 δισ. ευρώ, μόλις 28.424 χρήστες έχουν εισέλθει στην πλατφόρμα και συναίνεσαν στην άρση φορολογικού και τραπεζικού απορρήτου.

Πηγή: efsyn.gr (ΚΥ 22/9/19)



Financial & Law
Ρυθμίσεις οφειλών για υπερχρεωμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις - Προστασία α' κατοικίας: Νομική υποστήριξη - Υποβολή αίτησης - Εξωδικαστικές λύσεις - Έμπειρο νομικό τμήμα.
Τηλέφωνα: 210.3300078 - 215.5509237 - 210.3300660 - 6945976642
Εκδήλωση ενδιαφέροντος με υποβολή φόρμας



Δείτε ακόμα:



Ακολουθήστε το eisodima.gr για περισσότερες χρηστικές ειδήσεις!