Πέτσας: Δεν μειώνεται το αφορολόγητο, δεν κόβονται επιδόματα * ΤτΕ: Πλεόνασμα 1,7 δισ. ευρώ στο ταξιδιωτικό ισοζύγιο α' πενταμήνου * Στα 337,4 δισ. το δημόσιο χρέος το πρώτο τρίμηνο του έτους * ΟΑΕΔ: 858.069 οι άνεργοι τον Ιούνιο * ΤτΕ: Πρωτογενές έλλειμμα 1,9 δισ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2019 - Ταμειακό έλλειμμα 3,388 δισ. ευρώ * Στο 0,2% ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Ιούνιο * Δείτε εδώ ροή γενικών ειδήσεων

13/7/19

Θέλετε να αγοράσετε μεταχειρισμένο αυτοκίνητο; Δείτε τι αλλάζει από τον Σεπτέμβριο


Χρήσιμες πληροφορίες για τους υποψήφιους αγοραστές εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα δίνει από τις 27 Σεπτεμβρίου του 2019 το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του.

Μερικές από αυτές τις πληροφορίες θα είναι:

Τα «χιλιόμετρα» του αυτοκινήτου, κατά την τελευταία διέλευση για σέρβις, οι ανακλήσεις που οφείλεται να γίνουν, το ιστορικό ΚΤΕΟ στη χώρα προέλευσης (άρα και τα «χιλιόμετρα» που είχε το αυτοκίνητο, όταν ελέγχθηκε και τυχόν βλάβες) και πολλά άλλα, θα πρέπει να τίθενται υπόψη των αγοραστών.

Με τον τρόπον αυτό θα τεθεί έλεγχος στην εισαγωγή αυτοκινήτων με παραποιημένα «χιλιόμετρα» και άγνωστο ιστορικό.



Για τις ανεξέλεγκτες εισαγωγές μεταχειρισμένων από το εξωτερικό, είναι σκόπιμο να σημειωθεί, σύμφωνα με ανακοίνωση του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, ότι στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ η παραποίηση του ιστορικού του αυτοκινήτου (γυρισμένα «χιλιόμετρα, αλλαγή έτους πρώτης κυκλοφορίας, δήλωση ψευδούς περιβαλλοντικής κλάσης, ζημιές κα.) αποτελεί ποινικό αδίκημα.

Στις ίδιες χώρες, τα αυτοκίνητα με πολλά χιλιόμετρα πωλούνται σε εξευτελιστικές τιμές, καθώς διατίθενται ως διαφορετικής ποιότητας προϊόντα, σε σχέση με αυτοκίνητα που έχουν διανύσει λογικές, για την ηλικία τους αποστάσεις.

Πολλοί καταναλωτές δεν γνωρίζουν ότι τυχόν ατασθαλίες κατά τον τελωνισμό των εισαγόμενων μεταχειρισμένων «ακολουθούν» το όχημα. Συνεπώς, μελλοντικοί ιδιοκτήτες μπορεί να βρεθούν με αυτοκίνητα δεσμευμένα, αν σε δεύτερο χρόνο διαπιστωθούν ζητήματα παρατυπιών.

Όλες οι χώρες της Ευρώπης λαμβάνουν μέτρα να αποθαρρύνουν την κυκλοφορία των παλαιών, ρυπογόνων αυτοκινήτων, ώστε να διατηρήσουν το υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας και να ελαχιστοποιήσουν την επιβάρυνση στο περιβάλλον.

Συνέπεια είναι, οι ανεξέλεγκτες εισαγωγές μεταχειρισμένων να μεταφέρουν στις πόλεις της Ελλάδας το επικείμενο πρόβλημα ρύπανσης άλλων χωρών, καθώς η χώρα μας καταλήγει να «συνταξιοδοτεί» τα υπέργηρα αυτοκίνητα της Ευρώπης.

Η τυχόν παραποίηση κρίσιμων στοιχείων για την κατάσταση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα δεν είναι μόνο ευθεία παραπλάνηση για τον καταναλωτή, αλλά επίσης θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των επιβαινόντων, αφού ο ανυποψίαστος αγοραστής δεν μπορεί να γνωρίζει τις ανάγκες συντήρησης και επισκευής του οχήματος, με βάση την πραγματική ηλικία του.

Είναι απόλυτα θεμιτό να λειτουργεί η αγορά εισαγομένων μεταχειρισμένων, σε κάλυψη αναγκών των καταναλωτών. Όμως, πρέπει η πολιτεία να μεριμνά οι καλόπιστοι αγοραστές να μην γίνονται θύματα τυχόν επιτηδείων.

Τονίζεται τέλος, ότι η πλατφόρμα του υπουργείου Μεταφορών, εκτός της ως άνω πληροφόρησης των καταναλωτών, θα λειτουργήσει επαληθευτικά και για τα στοιχεία που δηλώθηκαν κατά τη εισαγωγή των μεταχειρισμένων ως σήμερα, καθώς πολλοί καταναλωτές μπορεί να έχουν ήδη γίνει θύματα εξαπάτησης.

(ΣΑ 13/7/19)



Δείτε ακόμα:



Ακολουθήστε το eisodima.gr για περισσότερες χρηστικές ειδήσεις!