Ελεύθερα τα διόδια τις Κυριακές των εκλογών * Στο 1,5 δισ. αυξήθηκε το έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών τον Μάρτιο * Στο 1,790 δισ. ευρώ οι οφειλές του Δημοσίου προς ιδιώτες τον Μάρτιο * ΕΡΓΑΝΗ: Θετικό κατά 110.895 θέσεις εργασίας το ισοζύγιο προσλήψεων – αποχωρήσεων τον Απρίλιο * Κλειστά Παρασκευή και Δευτέρα τα σχολεία λόγω εκλογών * ΟΑΕΔ: Αυξήθηκαν κατά 1,1% οι άνεργοι τον Απρίλιο * Στο 1,1% ο ετήσιος πληθωρισμός στη Ελλάδα τον Απρίλιο

9/5/19

Δάνεια μέσω Internet θα χορηγούν εντός του 2019 όλες οι τράπεζες


Μέσω Internet θα προσφέρουν εντός του 2019 όλες οι τράπεζες προϊόντα καταναλωτικής και επιχειρηματικής πίστης – κάτι που θα ωφελήσει τους πελάτες τους σε χρόνο και χρήμα.

Πρώτη η Τράπεζα Πειραιώς λάνσαρε, πριν από έναν περίπου χρόνο το «e-loan», το ψηφιακό καταναλωτικό δάνειο που εκταμιεύεται αποκλειστικά από το Internet. Απευθύνεται στους υφιστάμενους πελάτες της τράπεζας που είναι εγγεγραμμένοι στην υπηρεσία winbank. Η αίτηση, η έγκριση και η εκταμίευση γίνονται μέσω των ηλεκτρονικών καναλιών και ο πελάτης δεν χρειάζεται να επισκεφτεί κάποιο κατάστημα.

«Το e-loan πηγαίνει πολύ καλά», δήλωσε πρόσφατα σε δημοσιογράφους ο κ. Βασίλειος Κουτεντάκης, Ανώτατος Γενικός Διευθυντής, επικεφαλής Λιανικής Τραπεζικής και Δικτύων Καταστημάτων της τράπεζας. Η μέση αξία του e-loan είναι 5.000-5.500 ευρώ και στα άμεσα σχέδια της τράπεζας είναι να εμπλουτίσει το «ηλεκτρονικό καλάθι» της με προσωποποιημένες κάρτες και άλλα προϊόντα.

Τα οφέλη για την ψηφιοποίηση των λειτουργιών είναι πολύ σημαντικά για τις τράπεζες, αφού εξοικονομούν σημαντικά λειτουργικά κόστη. Για τον λόγο αυτό, και οι ελληνικές τράπεζες πραγματοποιούν σημαντικές επενδύσεις στα εναλλακτικά τους κανάλια, αφενός για να παραμένουν ανταγωνιστικές στην αγορά και αφετέρου να μειώσουν τις λειτουργικές τους δαπάνες.



Εντός του 2019 το e-loan της Eurobank

E-loan ετοιμάζεται να λανσάρει και η Eurobank προς το τέλος του έτους, σύμφωνα με πληροφορίες. Το ντεμπούτο της στην ηλεκτρονική καταναλωτική πίστη, όμως, θα το κάνει νωρίτερα με προϊόν-έκπληξη που θα πρωτοτυπήσει στην εγχώρια αγορά.

«Οι ελληνικές τράπεζες έχουν κάνει σημαντικά βήματα για την ενίσχυση των εναλλακτικών τους καναλιών, αλλά ακόμη δεν έχουν καταφέρει να πουλάνε ψηφιακά τα προϊόντα τους», εξηγεί υψηλόβαθμο στέλεχος της Eurobank. Στόχος της τράπεζας είναι να ψηφιοποιήσει πλήρως την υποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών και, σε συνδυασμό με την ηλεκτρονική ταυτοποίηση, να χορηγεί δάνεια στους πελάτες της μέσω του e-banking.

Instant credit ετοιμάζει η Εθνική Τράπεζα

Μια νέα κατηγορία μικροπιστώσεων που θα παρέχονται αμιγώς ψηφιακά ετοιμάζει για φέτος η Εθνική Τράπεζα, σύμφωνα με πληροφορίες. Πρόκειται για πιστωτικές κάρτες και καταναλωτικά δάνεια και η απάντηση σχετικά με την έγκριση ή μη της αίτησης θα δίνεται στον πελάτη άμεσα (instant credit) η αίτηση όταν αφορά μικρότερα ποσά. Το νέο προϊόν θα απευθύνεται στους πελάτες που τηρούν ήδη λογαριασμό mobile banking και e-banking στην τράπεζα.

Στον τομέα των επιχειρηματικών δανείων, η ΕΤΕ λάνσαρε στο τέλος του 2018 το πρόγραμμα «EaSI» το οποίο παρέχει κεφάλαια κίνησης και επενδύσεων σε πάγιο εξοπλισμό με μέγιστο όριο τα 25.000 ευρώ, μέσω της αξιοποίησης των ευρωπαϊκών επενδυτικών ταμείων. Οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις μπορούν να καταθέσουν τα δικαιολογητικά ψηφιακά, μέσω του εταιρικού λογαριασμού e-banking.

Με Τεχνητή Νοημοσύνη θα χορηγεί τα δάνειά της η Alpha Bank

Ένα ολοκληρωμένο σύστημα επεξεργασίας των δεδομένων των πελατών της στήνει η Alpha Bank, με στόχο να αξιοποιήσει τον τεράστιο πλούτο δεδομένων που διαθέτουν οι τράπεζες για τη συναλλακτική συμπεριφορά και τα πραγματικά εισοδήματα των πελατών τους. Σε συνδυασμό με το open banking που υλοποιείται φέτος στην ΕΕ, οι τράπεζες μπορούν -με έγκριση του πελάτη τους- να έχουν πρόσβαση στους λογαριασμούς τους σε όλες τις τράπεζες και να έχουν μια ολοκληρωμένη εικόνα για τις δυνατότητες αλλά και τις ανάγκες τους.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Alpha Bank θα κάνει το ντεμπούτο της στα ψηφιακά δάνεια το 2020 και θα προσφέρει προσωποποιημένη τιμολόγηση στα προϊόντα της. «Τόσο η απόφαση της έγκρισης ενός δανείου, όσο και η τιμολόγησή του, δεν θα στηρίζονται πλέον μόνο στον Τειρεσία και το Ε9. Αξιοποιώντας τον πλούτο των δεδομένων που έχουμε στη διάθεσή μας για τους πελάτες μας, όπως το πραγματικό τους εισόδημα, θα μπορούμε να εγκρίνουμε ένα δάνειο που διαφορετικά θα απορρίπταμε ζητώντας υψηλότερο επιτόκιο, αλλά και να μειώσουμε την τιμολόγηση εάν η χορήγηση εμπεριέχει χαμηλότερο ρίσκο για την τράπεζα», αναφέρει στέλεχος της τράπεζας με γνώση των διαδικασιών.




Προνομιακό επιτόκιο στα «μέτρα» του πελάτη

Έκπτωση επιτοκίου έως 20% προσφέρει το e-loan της Πειραιώς, αφού μετακυλίει στους πελάτες της την εξοικονόμηση κόστους από την αξιοποίηση των ηλεκτρονικών της καναλιών. Σύμφωνα με τον κ. Γιάννη Γραμματικό, Αναπληρωτή Γενικό Διευθυντή και επικεφαλής Δανείων Μικρών Επιχειρήσεων, Λιανικής και Πληρωμών, ήδη η τράπεζα προσφέρει προνομιακό custom made επιτόκιο για τα καταναλωτικά της δάνεια, το οποίο κυμαίνεται από ελαφρώς χαμηλότερη του 12% έως 16%. Σύντομα σκοπεύει να βάλει στο «παιχνίδι» της προσωποποιημένης τιμολόγησης και τα στεγαστικά δάνεια με νέα προϊόντα που θα ανακοινώσει πολύ σύντομα, ενώ σε δεύτερο χρόνο θα επεκτείνει τη στρατηγική αυτή και στα επιχειρηματικά δάνεια.

Η προσωποποιημένη τιμολόγηση, βέβαια, δεν είναι κάτι καινούργιο για τις τράπεζας. Όπως αναφέρουν πηγές της Eurobank, ήδη η τράπεζα προσαρμόζει το επιτόκιό της με βάση τη συνολική σχέση που έχει με τον πελάτη, εάν διατηρεί δηλαδή καταθέσεις, εάν είναι πελάτης personal/private banking ή εάν ανήκει σε κάποια ειδική κατηγορία χαμηλού πιστωτικού κινδύνου. Για τους δημόσιους υπαλλήλους, για παράδειγμα, προσφέρει καταναλωτικά δάνεια με επιτόκιο ελαφρώς χαμηλότερο από 10%, έναντι 13%15% που είναι η συνήθης τιμολόγηση.

Πηγή (ΠΕ 9/5/19)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΣΧΕΤΙΚΑ: Άνοιξαν τη στρόφιγγα ρευστότητας οι τράπεζες - Εγκρίνονται 6 στα 10 δάνεια



Δείτε ακόμα:



Ακολουθήστε το eisodima.gr για περισσότερες χρηστικές ειδήσεις!