ΤτΕ: Στα €2,45 δισ. το πρωτογενές ταμειακό πλεόνασμα στο 8μηνο * Μειώθηκαν οι ακάλυπτες επιταγές στο οκτάμηνο του 2019 * Πανελλαδική απεργία στις 24/9 * ΕΛΣΤΑΤ: Στο 16,9% η ανεργία το β' τρίμηνο του 2019 * ΕΛΣΤΑΤ: Αποπληθωρισμός 0,2% τον Αύγουστο * ΕΛΣΤΑΤ: Αυξήθηκαν 7,2% οι εξαγωγές τον Ιούλιο * Στα 2,358 δισ. ευρώ οι οφειλές του Δημοσίου σε ιδιώτες τον Ιούλιο * Δείτε εδώ ροή γενικών ειδήσεων

12/5/19

Τα 12 βήματα για ενταχθείτε στη ρύθμιση των 120 δόσεων για χρέη στα Ταμεία


Ηλεκτρονικά θα γίνονται οι αιτήσεις από τους οφειλέτες στην πλατφόρμα του ΕΦΚΑ που αναμένεται να ανοίξει την επόμενη ημέρα από τη δημοσίευση της ρύθμισης στο ΦΕΚ.

Η διαδικασία είναι απλή, ιδιαίτερα για τους εργοδότες, τους ελεύθερους επαγγελματίες και τους αγρότες, ενώ δεν απαιτείται η προσκόμιση δικαιολογητικών. Ο επανυπολογισμός των χρεών της 15ετίας 2002-2016 για τους οφειλέτες του πρώην ΟΑΕΕ θα γίνεται αυτόματα και στη συνέχεια θα επιλέγονται οι δόσεις. Με την οριστικοποίηση της αίτησης οποιεσδήποτε υπάρχουσες ρυθμίσεις μεταπίπτουν αυτόματα από το ΚΕΑΟ στη νέα ρύθμιση.

Η “Ημερησία” παρουσιάζει αναλυτικά τα 12 βήματα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα για την ένταξη στη νέα ρύθμιση των 120 δόσεων:



1. Στην ιστοσελίδα του ΕΦΚΑ (ww.efka.gov.gr) θα προστεθεί η επιλογή “Ρύθμιση οφειλών βάσει του νόμου ...” και στις τρεις υπάρχουσες κατηγορίες “ Aσφαλισμένοι“ , “Εργοδότες”, “Συνταξιούχοι“. Από την εν λόγω επιλογή θα εισέρχονται όλοι στο “μενού” της νέας ρύθμισης.

2. Ακολούθως θα εμφανίζεται ενημερωτικό μήνυμα με αναλυτικές οδηγίες για τη διαδικασία.

3. Αφού ο οφειλέτης πατήσει το κουμπί “Eνημερώθηκα” θα εμφανίζεται η σελίδα για την πιστοποίηση του χρήστη, βάσει των κωδικών taxisnet και θα ακολουθεί η σχετική επιβεβαίωση με τον ΑΜΚΑ και τον ΑΦΜ.

4. Στη συνέχεια θα εμφανίζονται εξειδικευμένο ενημερωτικό για τους όρους της ρύθμισης, στοιχεία ταυτότητας του οφειλέτη από το μητρώο καθώς και η διεύθυνση, το τηλέφωνο και το email του ασφαλισμένου ή εργοδότη ή συνταξιούχου. Σε αυτό το βήμα ο χρήστης θα μπορεί να επικαιροποιεί στοιχεία επικοινωνίας αλλά όχι ΑΜΚΑ και ΑΦΜ.

5. Αφού ο οφειλέτης πατήσει “Αποδοχή των όρων της ρύθμισης“ θα ακολουθήσουν ορισμένα ερωτήματα, όπως αν έχει αναστολή οφειλών, αν έχει υπαχθεί στον νόμο 3869/2010 (νόμος Κατσέλη) ή αν έχει υποβάλει αίτηση συνταξιοδότησης. Αν εμπίπτει σε μία από αυτές τις τρεις περιπτώσεις, η εφαρμογή δεν θα προχωρά, διότι θα απαιτείται ενημέρωση από το περιφερειακό κατάστημα του ΕΦΚΑ (π.χ ως πότε έχει αναστολή κλπ). Εφόσον ο οφειλέτης δεν ανήκει σε μία από τις τρεις αυτές κατηγορίες, η διαδικασία θα προχωρά και ο χρήστης θα πατά “Επιβεβαίωση”.

6. Στη συνέχεια θα επιλέγει πρώην Ταμείο (ΟΑΕΕ, ΟΓΑ κλπ) και θα πατά την επιλογή “Αίτημα ενημέρωσης“. Εφόσον είναι ασφαλισμένος του ΟΑΕΕ ή του ΟΓΑ, αυτόματα θα του εμφανίζονται το ποσό της παλαιάς οφειλής έως και το 2016 διαιρεμένο σε “Κεφάλαιο”, “Προσαυξήσεις”, και Τέλη καθυστέρησης, καθώς οι μήνες ασφάλισης που αντιστοιχούν στην οφειλή. Στην ίδια οθόνη οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ θα βλέπουν αυτόματα και το ποσό της νέας οφειλής τους είτε με επανυπολογισμό για τα χρόνια που αντιστοιχούν στην 15ετία 2002-2016 είτε χωρίς επανυπολογισμό. Και στις δύο περιπτώσεις θα εφαρμόζεται “κούρεμα“ προσαυξήσεων 85%. Ακολουθεί η επιλογή “Θέλετε επανυπολογισμό;”, στην οποία ασφαλισμένος ΟΑΕΕ απαντά “ναι” ή “όχι". Oι αγρότες του ΟΓΑ θα βλέπουν αυτόματα το “κούρεμα“ προσαυξήσεων 100 %. Αν οφειλέτης είναι σε άλλο φορέα (π.χ ΕΤΑΑ-ΕΤΑΠ –ΜΜΕ) μετά το “αίτημα ενημέρωσης“ θα εμφανίζεται μήνυμα για αναμονή στοιχείων και ενημέρωση με νέο μήνυμα μόλις είναι στοιχεία διαθέσιμα.

7. Για τα χρέη του 2017 και του 2018 θα υπάρχει ξεχωριστή επιλογή, την οποία όλοι οι οφειλέτες θα επιλέγουν εφόσον έχουν χρέη την εν λόγω διετία και αυτόματα θα εμφανίζεται η σχετική ενημέρωση από την ΗΔΙΚΑ.

8. Ακολουθεί η επιλογή αν ο οφειλέτης θέλει να προχωρήσει στη ρύθμιση με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα ή να σταματήσει αποθηκεύοντας όσα έχει κάνει και να αναμένει να εμφανιστεί το σύνολο των οφειλών του εφόσον αυτό δεν έχει συμβεί.

9. Αν ο οφειλέτης επιλέξει να προχωρήσει θα επιβεβαιώνει την οριστική υποβολή θα πατά “ Tέλος αίτησης “ και θα παίρνει αριθμό πρωτοκόλλου, διαβιβάζοντας ταυτόχρονα το αίτημα στο Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών (ΚΕΑΟ).

10. Εντός τριών ημερών ο οφειλέτης θα πρέπει να πιστωθεί –αν δεν είναι ήδη πιστοποιημένος – στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΚΕΑΟ. Η διαδικασία θα συνεχίζεται από εκεί με τους κωδικούς Taxisnet.

11. Αφού ο χρήστης πιστοποιηθεί στο ΚΕΑΟ και το Κέντρο βεβαιώσει τη νέα οφειλή του από τον ΕΦΚΑ, ο ασφαλισμένος θα εισέρχεται ξανά στο www. efka.gov.gr και ειδικότερα στην πλατφόρμα του ΚΕΑΟ και θα ρυθμίζει τη νέα οφειλή του , επιλέγοντας τις δόσεις που επιθυμεί (έως 120) με μοναδικό κριτήριο το ελάχιστο ποσό των 50 ευρώ (30 ευρώ για τους αγρότες) ανά δόση. Οι εργοδότες θα έχουν δικαίωμα να επιλέξουν εφάπαξ αποπληρωμή.

12.Εφόσον ο οφειλέτης επιλέξει το πλήθος των δόσεων και συμφωνήσει με τα δεδομένα της ρύθμισης, θα επιβεβαιώνει την ένταξη του πατώντας το αντίστοιχο κουμπί. Η ρύθμιση θα έχει ολοκληρωθεί.

(ΚΥ 12/5/19)



Δείτε ακόμα:



Ακολουθήστε το eisodima.gr για περισσότερες χρηστικές ειδήσεις!