Τετάρτη 24 Απριλίου 2019

Με καθυστέρηση ενός μήνα η πλατφόρμα για ένταξη στον νέο νόμο προστασίας της α΄ κατοικίας


Με καθυστέρηση ενός μήνα –δηλαδή στα τέλη Μαΐου με αρχές Ιουνίου, αντί για τις 30 Απριλίου- θα μπει σε λειτουργία η πλατφόρμα που θα δέχεται τα αιτήματα των δανειοληπτών που πληρούν τα κριτήρια για ένταξη στον νέο νόμο προστασίας της κύριας κατοικίας από τον πλειστηριασμό.

Την πλατφόρμα μέσω της οποίας θα υποβάλλονται τα αιτήματα, αναπτύσσει η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων (ΓΓΠΣ) σε συνεργασία με την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΕΓΔΙΧ).

Και ο ρόλος της είναι κυρίαρχος για τον υπολογισμό της επιδότησης που θα λαμβάνει από το κράτος ο επιλέξιμος δανειολήπτης. Όπως είναι γνωστό το ποσοστό της επιδότησης για τα επιχειρηματικά δάνεια με υποθήκη πρώτη κατοικία έχει καθοριστεί οριζόντια στο 30%, ενώ για τα στεγαστικά δάνεια το ποσοστό διαμορφώνεται από το 20% μέχρι το 50% καθώς είναι συνδεδεμένο με με την οικογενειακή κατάσταση και το εισόδημα του επιλέξιμου δανειολήπτη.

Η πλατφόρμα θα λειτουργεί με αυτοματοποιημένο τρόπο σε ότι αφορά στην αξιολόγηση των δανειοληπτών με τα κριτήρια επιλεξιμότητας. Και ταυτόχρονα θα αποτελεί τον «μεγάλο αδελφό» δημόσιο και πιστωτικά ιδρύματα θα έχουν πλήρη πρόσβαση στο εισοδηματικό και περιουσιακό του κάθε δανειολήπτη, δηλαδή τι εισόδημα δηλώνει, τι περιουσία έχει, αλλά και αν διαθέτει καταθέσεις σε τράπεζες.



Ο ρόλος της είναι κομβικός καθώς η πλατφόρμα θα ενημερώνει τους πιστωτές για τα αιτήματα που έχουν υποβληθεί και θα τους παρέχει όλα τα δεδομένα που έχει «φορτωθεί» σε αυτήν, ώστε στη συνέχεια οι τράπεζες να είναι σε θέση να υποβάλλουν τις προτάσεις τους στους δανειολήπτες.

Ακόμα πρόκειται να χρησιμοποιηθεί για το «ξεκαθάρισμα» των εκκρεμών υποθέσεων του νόμου Κατσέλη, προκειμένου να εντοπιστούν και μέσω αυτής της διαδικασίας οι στρατηγικοί κακοπληρωτές που βρήκαν επί σειρά ετών καταφύγιο στο νόμο Κατσέλη, ώστε να βοηθηθούν και τα δικαστήρια στην ταχύτερη διεκπεραίωση των υποθέσεων αυτών.

Όπως είναι γνωστό και με το νέο πλαίσιο προστασίας της κύριας κατοικίας από τον πλειστηριασμό, εφόσον η διαδικασία μέσω της πλατφόρμας δεν οδηγήσει σε συμφωνία αναδιάρθρωσης της «κόκκινης» οφειλής, τότε ο δανειολήπτης μπορεί να καταθέσει αίτημα αναδιάρθρωσης ενώπιον του αρμόδιου ειρηνοδικείου.

Σε ό,τι αφορά την καταβολή της επιδότησης, στο άρθρο 4 παράγραφος 2 της σχετικής ΚΥΑ, που εκδόθηκε στις 8 Απριλίου σημειώνεται πως:

Η εγκριτική απόφαση της Συνεισφοράς Δημοσίου προωθείται ηλεκτρονικά στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ, η οποία τηρεί μητρώο δικαιούχων Συνεισφοράς Δημοσίου. Κατόπιν, η ΗΔΙΚΑ προβαίνει σε προώθηση της αίτησης στην αρμόδια Οικονομική Διεύθυνση του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) με ταυτόχρονη ενημέρωση των συστημάτων αυτού, η οποία και προβαίνει αρμοδίως στην πληρωμή των ποσών στους ορισθέντες λογαριασμούς με διακριτό κωδικό πίστωσης. Η Συνεισφορά Δημοσίου καταβάλλεται στους δεσμευμένους και ακατάσχετους λογαριασμούς εξυπηρέτησης των ρυθμιζόμενων οφειλών που περιλαμβάνονται στην πρόταση ρύθμισης, και η οποία δεν κατάσχεται ούτε συμψηφίζεται. Η καταβολή της Συνεισφοράς Δημοσίου γίνεται σε μηνιαία βάση, ήτοι θα πιστώνεται στον ειδικό λογαριασμό του οφειλέτη από την 1η έως την 15η ημερολογιακή ημέρα εκάστου μηνός, αρχής γεννωμένης τον επόμενο μήνα της έγκρισης από την Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους. Καθυστέρηση του Δημοσίου να καταβάλλει την εγκριθείσα συνεισφορά μπορεί να οδηγήσει σε έκπτωση του αιτούντα κατά το άρθρο 80 του ν. 4605/2019 (Α΄ 52), μόνο εφόσον το συνολικό ύψος του ποσού σε καθυστέρηση υπερβαίνει αθροιστικά την αξία εννέα μηνιαίων δόσεων συνεισφοράς και ο πιστωτής έχει ενημερώσει τον Οφειλέτη ως προς την υπερημερία του Δημοσίου το αργότερο έως τον έκτο μήνα υπερημερίας. Σε κάθε περίπτωση, και προκειμένου για την παρακολούθηση των καταβολών, οι πιστωτές οφείλουν να αποστέλλουν σε μηνιαία βάση στην Ηλεκτρονική Πλατφόρμα Προστασίας Κύριας Κατοικίας κατάσταση δικαιούχων και καταβληθέντων ποσών, ώστε να διαπιστώνονται οι καταβολές για τον προηγούμενο ημερολογιακό μήνα.

Πηγή (Μ. ΤΕ 24/4/19)



ΧΟΡΗΓΟΣ: Financial & Law
Έχετε τραπεζικές οφειλές; Επικοινωνήστε τώρα μαζί μας για να μάθετε πώς μπορείτε να τις ρυθμίσετε αποτελεσματικά με τη βοήθεια των έμπειρων χρηματοοικονομικών και νομικών μας συμβούλων!
Τηλέφωνα: 210.3300078 - 215.5509237 - 210.3300660 - 6945976642
Εκδήλωση ενδιαφέροντος με υποβολή φόρμας



Δείτε ακόμα:



Ακολουθήστε το eisodima.gr για περισσότερες χρηστικές ειδήσεις!