Στους 100 οι νεκροί της πυρκαγιάς στο Μάτι * Ανοικτά τα καταστήματα αυτή την Κυριακή * Αρνητικό το ισοζύγιο προσλήψεων και τον Νοέμβριο * Στα 7,6 δισ. το πρωτογενές πλεόνασμα 11μηνου * ΕΛΣΤΑΤ: Στο 18,3% η ανεργία το τρίτο τρίμηνο του 2018 * 2,621 δισ. ευρώ τα ληξιπρόθεσμα χρέη του κράτους σε ιδιώτες τον Οκτώβριο * ΕΛΣΤΑΤ: Στο 1% ο πληθωρισμός τον Νοέμβριο

17/11/18

Black Friday 2018: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για να βγείτε κερδισμένοι


Δείτε τα καταστήματα που συμμετέχουν
Η Black Friday 2018, που θα πραγματοποιηθεί φέτος την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου, σηματοδοτεί στην πραγματικότητα και την έναρξη της εορταστικής περιόδου των Χριστουγέννων. Ο θεσμός ξεκίνησε στην χώρα μας μόλις πριν λίγα χρόνια, και η δοκιμαστική εφαρμογή αποδείχθηκε επιτυχημένη, καθώς πραγματοποιήθηκαν εκτεταμένες προσφορές προϊόντων, υπήρξε έντονη συμμετοχή του καταναλωτικού κοινού, συμβάλλοντας στην αύξηση του τζίρου λίγων και κυρίως μεγάλων και οργανωμένων επιχειρήσεων.

H Black Friday είναι μία σημαντική ευκαιρία για τους καταστηματάρχες που δεν πρέπει να αφήσουν να πάει χαμένη, αλλά να προετοιμαστούν ώστε αυτή η προωθητική ενέργεια να δώσει μια ακόμη ανάσα στην ταλαιπωρημένη αγορά, και μια ευκαιρία στους καταναλωτές να προβούν σε συμφέρουσες αγορές.

Για όσους ιδιοκτήτες καταστημάτων θελήσουν να συμμετάσχουν στην Black Friday, θα πρέπει να γνωρίζουν τα ακόλουθα:

Θα πρέπει να εφαρμόζονται οι όροι και οι κανόνες της Υπουργικής απόφασης 56885/19-11-2014 για τις προσφορές και προωθητικές ενέργειες. Συγκεκριμένα θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς η παλαιά και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων και προαιρετικά το ποσοστό της μείωσης σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία που πωλούνται τα προϊόντα.

Σε κάθε περίπτωση, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των κωδικών που διαθέτει το κατάστημα.

Κατά την ημέρα αυτή, εφαρμόζεται το ισχύον νόμιμο ωράριο χωρίς καμία παράταση.

Η τήρηση των προϋποθέσεων αυτών, είναι αυτονόητη, γιατί οι κυρώσεις είναι αυστηρές και δεν επιτρέπεται να επιβάλλονται πρόστιμα λόγω λάθους και μάλιστα σε αυτή τη δύσκολή εποχή.



Αντίστροφη μέτρηση για… Black Friday
Η αντίστροφη μέτρηση για τις εκπτώσεις της Black Friday έχει αρχίσει Σε ακριβώς μία εβδομάδα, το αφεντικό θα… τρελαθεί, και οι καταναλωτές θα μπορέσουν να βγουν κερδισμένοι αν είναι προσεκτικοί και κάνουν έξυπνες αγορές.

Και φέτος αναμένεται υψηλή η συμμετοχή των επιχειρήσεων λιανεμπορίου στην «Μαύρη Παρασκευή», με μεγάλες εκπτώσεις αλλά σε συγκεκριμένα προϊόντα.

Πέρσι, όπως προέκυψε από δειγματοληπτική έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας σε τυχαίο δείγμα επιχειρήσεων των κλάδων που συμμετείχαν στην Black Friday, δηλαδή επιχειρήσεις ένδυσης, υπόδησης, οικιακού εξοπλισμού, αθλητικών ειδών και παιχνιδιών σημείωσαν άνοδο των πωλήσεων.

Επίσης σημειώνεται ότι όσοι διαθέτουν ηλεκτρονικό κατάστημα- κυρίως καταστήματα ηλεκτρικών ειδών- σημείωσαν αύξηση του τζίρου τους τη συγκεκριμένη ημέρα.

Ιδιαίτερα σημαντικό είναι για τους καταναλωτές να έχουν από πριν επισημάνει τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, να γνωρίζουν την τιμή τους πριν από την Black Friday, για να μπορέσουν να βγουν πραγματικά κερδισμένοι από τις εκπτώσεις.

Το έθιμο της Black Friday (“Μαύρη Παρασκευή”), έφτασε και στην Ελλάδα για να μείνει, καθώς όπως αποδείχθηκε τις προηγούμενες χρονιές, μπορεί να βοηθήσει σημαντικά την εγχώρια αγορά.

Έκανε για πρώτη φορά την εμφάνισή του το 1952 στις Ηνωμένες Πολιτείες, και πριν λίγα μόλις χρόνια έφτασε και στην Ελλάδα. Φέτος, η Black Friday «πέφτει» την Παρασκευή στις 23 Νοεμβρίου. Τα καταστήματα θα προσφέρουν τεράστιες εκπτώσεις που θα αγγίξουν ή θα ξεπεράσουν ακόμη και το 80%. Αν θέλετε να προλάβετε τις καλύτερες προσφορές καλό είναι να προετοιμαστείτε σωστά.

Χρήσιμες συμβουλές για τους καταναλωτές
Επιλέξτε αξιόπιστες πλατφόρμες για τις αγορές και πληρωμές. Σύμφωνα με επίσημες μετρήσεις, περίπου το 20% των Ελλήνων έχει εγκαταλείψει το καλάθι αγορών, ενώ ψώνιζε από ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα, έχοντας αμφιβολίες σχετικά με την προστασία των προσωπικών του δεδομένων. Όταν πραγματοποιείτε αγορές από το εξωτερικό, θα πρέπει να ελέγχετε πάντοτε εάν παρέχουν τη δυνατότητα πληρωμής μέσω αξιόπιστων και ασφαλών συστημάτων, για να μην βρεθείτε προ εκπλήξεων.

Πρέπει να ελέγχετε τις προσφορές σε όσα e-shops είναι δυνατόν. Οι Έλληνες ψωνίζουν από ηλεκτρονικά καταστήματα στο εξωτερικό κυρίως είδη ένδυσης και ηλεκτρονικές συσκευές. Ωστόσο, οι γίγαντες του e-commerce, όπως η Amazon, δεν αποτελούν τους μοναδικούς προορισμούς, όπου μπορεί κάποιος να βρει τα εν λόγω προϊόντα. Αν αφιερώσετε λίγο χρόνο, θα μπορέσετε να βρείτε πολλές επιλογές για να κάνετε έξυπνες αγορές και να βγείτε σε κάθε περίπτωση κερδισμένοι.

Σύμφωνα με την Γενική Γραμματεία Εμπορίου:

1. Συστήνεται στους καταναλωτές να διενεργούν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν κατά την περίοδο που θα προηγηθεί της αναφερόμενης δράσης, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν κατά την Παρασκευή 24/11/2017.

2. Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης).

3. Οι έμποροι θα πρέπει να εφαρμόζουν τις σχετικές διατάξεις της Κωδικοποίησης Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙΕΠΠΥ) αναφορικά με τις «Πρακτικές πώλησης με μειωμένη τιμή ή παροχή πρόσθετου οφέλους προϊόντων και υπηρεσιών» (βλ. άρθρο 78). Η διαπίστωση παραβάσεων κυρώνεται βάσει των διατάξεων της παρ.9 άρθρο 78 των Κανόνων ΔΙΕΠΠΥ (για είδη μαζικής κατανάλωσης, όπως είδη διατροφής, ατομικής υγιεινής, οικιακής καθαριότητας) και του άρθρου 21 του ν. 4177.13 (για όλα τα άλλα καταναλωτικά αγαθά).

4. Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παρ.2 άρθρο 15 του ν.4177/2013, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα, εκτός αν έχουν εκδοθεί σχετικές αποφάσεις των οικείων Αντιπεριφερειαρχών σύμφωνα με την παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου.

5. Υπενθυμίζεται επίσης, ότι οι καταναλωτές μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά τις καταγγελίες τους για τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (http://www.1520.gov.gr/) καθώς και στην τηλεφωνική γραμμή 1520 η οποία είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00.

Δείτε τα καταστήματα που συμμετέχουν

Γερμανός

Kotsovolos

e-shop.gr

McArthur

Glen River West

Athens Metro Mall

Πλαίσιο

GAP

Koolfly.gr

Intersport

Notos

Public

Media Markt

Intersport

Amazon

Factory Outlet

Celestino

Sugarfree

eBay

Cosmos Sport

Galerie de Beaute

Asos

Zakcret

Gearbest

Kalogirou

Nike

Spartoo

Buldoza

Οι Έλληνες καταναλωτές δεν χρειάζεται να περιοριστούν στα ελληνικά καταστήματα. Μπορούν να αξιοποιήσουν τις μεγάλες προσφορές που γίνονται στο εξωτερικό, κάνοντας τις παραγγελίες τους ηλεκτρονικά.

Amazon
AliExpress (Alibaba)
eBay



Η ιστορία της Black Friday
Ο όρος Black Friday έχει τις ρίζες του στη δεκαετία του 1960 και σηματοδοτεί την αρχή της Χριστουγεννιάτικης περιόδου στις ΗΠΑ. Πώς προέκυψε η Μαύρη Παρασκευή (Black Friday); Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 οι αποδείξεις ήταν χειρόγραφα και τα καταστήματα είχαν δύο χρώματα μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία. Με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό.

Καθιερώθηκε λοιπόν η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της Χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους. Εξ ου και η ονομασία Black Friday. Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή ο όρος Black Friday χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τροχονόμους στη Φιλαδέλφεια των ΗΠΑ. Σκοπός ήταν να περιγράψουν τη φριχτή κίνηση που είχε στους δρόμους εκείνη την ημέρα λόγω των εκπτώσεων και της έναρξης της χριστουγεννιάτικης περιόδου.

Από το 2008 η Μαύρη Παρασκευή (Black Friday) ξεκίνησε και στον Καναδά, προκειμένου να μην ταξιδεύουν οι Καναδοί καταναλωτές στις ΗΠΑ για να ψωνίζουν, ενώ πρόσφατα, μόλις το 2013, η μόδα επεκτάθηκε και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Πραγματοποιείται, επίσης, στο Μεξικό, στη Ρουμανία, στην Ινδία, στη Γαλλία, ενώ σε κάποιες χώρες πραγματοποιείται μόνο από ηλεκτρονικά καταστήματα.

(ΣΑ, 17/11/18)



Διαβάστε ακόμη:



Ακολουθήστε το eisodima.gr για περισσότερες χρηστικές ειδήσεις!