Αχτσιόγλου: Δεν χρειάζεται να μειωθεί το αφορολόγητο * Εργάνη: Χάθηκαν 120.087 θέσεις εργασίας τον Οκτώβριο * ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 1,1% στο διαθέσιμο εισόδημα το 2017 * ΕΤΕΑΕΠ: Μειώθηκαν 50% οι εκκρεμείς αιτήσεις για εφάπαξ * ΤτΕ: Πληρώθηκαν ληξιπρόθεσμες οφειλές 2,6 δισ. από το Δημόσιο * Στα 6,46 δισ. ευρώ το πρωτογενές πλεόνασμα στο 10μηνο * Αυξήθηκαν κατά 584.979 οι οφειλέτες του Δημοσίου * Στο 1,8% ο πληθωρισμός τον Οκτώβριο

14/9/18

Στα e-branch στρέφονται οι ελληνικές τράπεζες


Σε ένα νέο μοντέλο, πλήρως αυτοματοποιημένου καταστήματος, στρέφονται οι ελληνικές τράπεζες με σκοπό να ενσωματώσουν τις νέες τεχνολογίες στις συναλλαγές ρουτίνας και, προπαντός, να «εκπαιδεύσουν» τους πελάτες τους στα εναλλακτικά κανάλια.

Όπως αναφέρουν υψηλόβαθμα στελέχη από τον τραπεζικό κλάδο, στα σχέδιά τους για την επόμενη τριετία περιλαμβάνεται η διάδοση των e-branch, των «ηλεκτρονικών καταστημάτων» που θα λειτουργούν με μικρό αριθμό εργαζομένων και μεγάλο αριθμό… μηχανημάτων αυτόματων συναλλαγών. Ήδη από το 2019 οι περισσότερες τράπεζες θα έχουν εντάξει στο δίκτυό τους τα «ηλεκτρονικά καταστήματα».



Με επιτυχία λειτουργούν τα πρώτα e-branch

Η πρώτη που υιοθέτησε αυτό το μοντέλο είναι η Τράπεζα Πειραιώς, η οποία λειτουργεί ήδη πέντε e-branch στην Αττική και σκοπεύει να επεκτείνει το δίκτυό της και στην υπόλοιπη χώρα. Τα νέα καταστήματα απευθύνονται στους ιδιώτες και τους επαγγελματίες, οι οποίοι μπορούν να ολοκληρώσουν τις περισσότερες συναλλαγές τους χωρίς τη μεσολάβηση τραπεζικού υπαλλήλου. Η εμπειρία της Πειραιώς έχει δείξει ότι τα e-branch «συνεργάζονται» άριστα με τα παραδοσιακά καταστήματα, καθώς τα αποφορτίζουν και καταργούν τις ουρές για τους ιδιώτες αλλά –κυρίως– τους επιχειρηματίες της περιοχής.

Ανάλογα βήματα ετοιμάζεται να κάνει και η Alpha Bank, όπως επιβεβαίωσε σε συνέντευξή του στο insider.gr ο εντεταλμένος γενικός διευθυντής και Chief Digital Officer, Δαμιανός Χαραλαμπίδης. Το «κατάστημα του μέλλοντος», σύμφωνα με τον ίδιο, είναι αυτό που θα διαθέτει πολύ περισσότερο αυτοματισμό μέσω ειδικών μηχανημάτων για όλες τις συναλλαγές. «Τα ταμεία θα είναι λιγότερα και το προσωπικό της τράπεζας θα κάνει αυτό που ξέρει καλά και για το οποίο το εμπιστεύονται οι πελάτες: θα δίνει συμβουλές και θα καθοδηγεί», αναφέρει χαρακτηριστικά και εξηγεί ότι τα καταστήματα θα υπάρχουν πάντα, απλώς θα αλλάξει ο ρόλος και η λειτουργία τους.

Και η Eurobank, όμως, ετοιμάζεται σύμφωνα με πληροφορίες να επεκτείνει τον ψηφιακό μετασχηματισμό της και στο δίκτυό της. Τα e-branch θεωρούνται η «γέφυρα» στη νέα εποχή της τραπεζικής και είναι απαραίτητο βήμα για να εξοικειωθούν οι πελάτες της τράπεζας με τις νέες τεχνολογίες, όπως το mobile banking και το e-banking.

Ανάλογα σχέδια έχει καταρτίσει και η Εθνική Τράπεζα, η οποία αναμένεται να ανοίξει τα πρώτα e-branch εντός του επόμενου έτους.




Τα e-branch «ψηφιακό σχολείο» των τραπεζών

Όπως αναφέρουν, άλλωστε, στελέχη της αγοράς, «η εκπαίδευση των πελατών μπορεί να γίνει μόνο από το κατάστημα και στοχευμένα». Προς αυτή την κατεύθυνση, οι τράπεζες σκοπεύουν να αξιοποιήσουν τα πολύτιμα στοιχεία που έχουν για τους πελάτες τους ώστε να τους μυήσουν στις νέες τεχνολογίες. Συγκεκριμένα, θα εντοπίζουν τους νεότερους πελάτες τους που δεν χρησιμοποιούν τα εναλλακτικά κανάλια και θα τους εκπαιδεύουν ώστε να μην επισκέπτονται πλέον το κατάστημα.

Η διείσδυση των νέων τεχνολογιών τραπεζικής στη χώρα μας είναι ιδιαίτερα μικρή και υπάρχουν πολλά περιθώρια για τις τράπεζες να «δουλέψουν» προς αυτή την κατεύθυνση. Αυτός είναι και ο λόγος που όλες οι τράπεζες έχουν εντάξει στον στρατηγικό τους σχεδιασμό τη λειτουργία e-branch, παρότι θεωρείται επένδυση εντάσεως κεφαλαίου, με πολύ υψηλό κόστος λόγω προηγμένης τεχνολογίας.

Η αλλαγή του λειτουργικού μοντέλου είναι μονόδρομος για τις τράπεζες, πόσω δε μάλλον στη χώρα μας που τα ιδρύματα βλέπουν τα περιθώριά τους να συμπιέζονται λόγω χαμηλού ρυθμού χορηγήσεων, ενώ τα λειτουργικά τους έξοδα παραμένουν υψηλά λόγω διατήρησης εκτεταμένου δικτύου λιανικής.

Πηγή: insider.gr (ΠΑ, 14/9/18)




Ακολουθήστε το eisodima.gr για περισσότερες χρηστικές ειδήσεις!