Προϋπολογισμός: Πρωτογενές πλεόνασμα 617 εκατ. ευρώ στο εξάμηνο * Αναστέλλεται από τις 20 Ιουλίου ο Δακτύλιος στην Αθήνα * ΕΛΣΤΑΤ: Στο 20,2% η ανεργία τον Απρίλιο * ΟΟΣΑ: Στο 43,2% η ανεργία των νέων στην Ελλάδα * ΕΛΣΤΑΤ: Στο 1% αυξήθηκε ο πληθωρισμός τον Ιούνιο * Εργάνη: Αυξήθηκαν κατά 33.620 οι θέσεις εργασίας τον Ιούνιο

17/11/17

Διπλασιασμός της φορολογικής επιβάρυνσης για τα σκάφη 7 μέτρων και άνω


Ενώπιον ακόμη πιο υψηλής φορολογικής επιβάρυνσης βρίσκονται οι ιδιοκτήτες σκαφών άνω των 7 μέτρων, σύμφωνα με νομοσχέδιο του υπουργείου ναυτιλίας που αυξάνει σημαντικά τα τέλη πλόων.

Έτσι στην υψηλή φορολογία που ήδη προβλέπεται αναμένεται να προστεθεί το "Τέλος Πλοίων Αναψυχής και Ημερόπλοιων” (ΤΕΠΑΗ) το οποίο θα προκαλέσει μεγάλη επιβάρυνση σε χιλιάδες κατόχους μικρών σκαφών 7 μέτρων και άνω και εκτιμάται ότι θα προκαλέσει σοβαρό πλήγμα στην προσέλκυση θαλάσσιου τουρισμού.

Σημειώνεται ότι αυτή τη στιγμή η κατοχή σκαφών αποτελεί τεκμήριο ενώ επιπλέον επιβάλλεται φόρος πολυτελούς διαβίωσης 13%. Έτσι ένα σκάφος 7 μέτρων συνεπάγεται τεκμήριο 12 χιλιάδων και φόρο πολυτελούς διαβίωσης 1560 ευρώ.



Σύμφωνα με τις προβλέψεις του νομοσχεδίου το νέο τέλος θα υπολογίζεται ανά έτος και μήνα:

7 – 8 μέτρα 16 ευρώ το μήνα
8-10 μέτρα 25 ευρώ το μήνα
10 – 12 μέτρα 30 ευρώ το μήνα
και για άνω των 12 μέτρων 8 ευρώ το μέτρο το μήνα

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση του νόμου, αναμένονται από την επιβολή του τέλους ετήσια έσοδα ύψους 15 εκατ. ευρώ. Ωστόσο κατά τη συζήτηση στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής εκφράστηκε από φορείς του κλάδου η εκτίμηση ότι τελικά τα αποτελέσματα θα είναι αντίστροφα και το Δημόσιο θα απολέσει έσοδα αφού θα αποχωρήσει μεγάλος αριθμός σκαφών από τη χώρα μας.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος τα σκάφη που σήμερα εμπιστεύονται ελληνικές μαρίνες "θα αναζητήσουν γειτονικούς λιμένες σε Κροατία, Τουρκία και Αλβανία” και θα προκληθεί ανεπανόρθωτη ζημιά σε μαρίνες, ναυπηγεία ενώ θα χαθούν θέσεις εργασίας, έσοδα από φόρους και εισφορές.

Κατά του τέλους έχουν ταχθεί ο Σύνδεσμος Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών άνευ Πληρώματος (Σ.Ι.Τ.Ε.Σ.Α.Π.) ο Σύνδεσμος Ελλήνων Κατασκευαστών Πολυεστερικών και Άλλων Σκαφών και η Ένωση Ναυπηγοεπισκευαστικών Εταιριών Περάματος.


Σημειώνεται τέλος ότι σήμερα το ετήσιο τεκμήριο είναι 4 χιλιάδες για σκάφη ανοιχτού τύπου έως 5 μέτρα, με προσαύξηση 2 χιλιάδες για κάθε μέτρο, ενώ για σκάφη με χώρους ενδιαίτησης είναι 12 χιλιάδες μέχρι 7 μέτρα και και αυξάνεται κατά 3 χιλιάδες για κάθε μέτρο μέχρι τα 10 μέτρα.

Πηγή: capital.gr (17/11/17)



Ακολουθήστε το eisodima.gr για περισσότερες χρηστικές ειδήσεις!


Διαβάστε ακόμη: