Πέμπτη 26 Οκτωβρίου 2017

ΜΜΜ: 4 απαντήσεις στους γρίφους του ηλεκτρονικού εισιτηρίου


Λύση στους γρίφους επιχειρεί να βρει το επιβατικό κοινό λόγω του χάους που επικρατεί στον ΟΑΣΑ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών) με τον σχεδιασμό για την πλήρη εφαρμογή του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου να επαφίεται στις διαθέσεις του πολιτικού προϊσταμένου του Οργανισμού.

Προ εβδομάδων, η ανακοίνωση για κατάργηση των χάρτινων καρτών απεριορίστων διαδρομών προκάλεσε ουρές στα γκισέ για την έκδοση των αντίστοιχων ηλεκτρονικών. Την ίδια στιγμή, ανακοινώθηκε από τον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη η κατάργηση του χάρτινου εισιτηρίου από την 1η Νοεμβρίου, απόφαση η οποία παραμένει αδιευκρίνιστο εάν θα τηρηθεί. Η ελλιπής ενημέρωση του κοινού από τον ΟΑΣΑ αποδίδεται κυρίως στην έλλειψη συνεννόησης μεταξύ υπουργείου και Οργανισμού, με το πρώτο να προχωρά σε αιφνιδιαστικές ανακοινώσεις. Απαντήσεις σε βασικές ερωτήσεις φωτίζουν το θολό τοπίο.

• Τι επιλογές ηλεκτρονικών εισιτηρίων έχω σήμερα;

Κάποιος μπορεί να αγοράσει πολλαπλό εισιτήριο (ATH.ENA Ticket). Το αρχικό κόστος αγοράς ανέρχεται στα 4,5 ευρώ (κατ’ ελάχιστον) και προσφέρει το ημερήσιο εισιτήριο (χρήση σε όλα τα μέσα για ένα 24ωρο). Παράλληλα, κανείς μπορεί να αγοράσει το εισιτήριο των 22 ευρώ που αντιστοιχεί σε διαδρομές τριών ημερών μεταξύ των οποίων και μία διαδρομή από/προς το αεροδρόμιο. Στη συνέχεια μπορεί κανείς να «γεμίσει» το πολλαπλό εισιτήριο με μονάδες αλλά όχι με ένα μεμονωμένο εισιτήριο. Το ATH.ENA Ticket προσφέρει τη δυνατότητα επαναφόρτισης με 5 μεμονωμένα εισιτήρια (αξίας 7 ευρώ) ή με 10 μεμονωμένα εισιτήρια (14 ευρώ) στο πακέτο των οποίων παρέχεται ένα δωρεάν.




• Τι ισχύει για την απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα (ATH.ENA Card);

Το αρχικό κόστος αγοράς της ανέρχεται τουλάχιστον στα 7 ευρώ. Πρέπει δηλαδή κανείς να αγοράσει το πακέτο των 5 εισιτηρίων. Η διαφορά με το ATH.ENA Ticket είναι ότι η απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα προσφέρει τη δυνατότητα επαναφόρτισης ακόμη και ενός εισιτηρίου 1,40 ευρώ. Και αυτό γιατί σε αντίθεση με το ATH.ENA Ticket, η ATH.ENA Card είναι σχεδιασμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να αποθηκεύει και χρηματική αξία, όχι μόνο προϊόντα. Αυτή την κάρτα μπορεί κανείς να την κρατήσει για όλη του τη ζωή χωρίς να χρειαστεί ποτέ να την αντικαταστήσει.

• Μπορώ να αγοράσω μεμονωμένο ηλεκτρονικό εισιτήριο;

Μεμονωμένο εισιτήριο μπορεί κανείς σήμερα να προμηθευτεί μόνο υπό την προϋπόθεση ότι έχει ήδη αγοράσει την απρόσωπη ηλεκτρονική κάρτα. Η λογική πάνω στην οποία βασίζεται το νέο σύστημα του ΟΑΣΑ θέλει τον επιβάτη να «εκπαιδεύεται» στην επαναφόρτιση των προϊόντων. Σήμερα δεν μπορεί κάποιος να προμηθευτεί απευθείας μεμονωμένο ηλεκτρονικό εισιτήριο αξίας 1,40 ευρώ (ή 0,70 ευρώ μειωμένο). Η τεχνολογία που χρησιμοποιείται στο ηλεκτρονικό σύστημα στηρίζεται στα μικροτσίπ που είναι τοποθετημένα πάνω στα προϊόντα και η έκδοση μεμονωμένων εισιτηρίων με μικροτσίπ κρίνεται προς το παρόν ασύμφορη. Μέχρι στιγμής, παραμένει άγνωστο εάν θα παρέχεται μελλοντικά τέτοια δυνατότητα.

• Πώς και πού μπορώ να υποβάλω φάκελο για την έκδοση μηνιαίας ηλεκτρονικής κάρτας απεριορίστων διαδρομών;

Στον φάκελο (μεγέθους Α4) πρέπει να τοποθετηθούν φωτοτυπία της υφιστάμενης χάρτινης κάρτας απεριορίστων διαδρομών, φωτοτυπία εγγράφου που πιστοποιεί τον ΑΜΚΑ, πρόσφατη φωτογραφία τύπου διαβατηρίου ή ταυτότητας και εκτύπωση του Εντύπου Προσωποποίησης με QR Code από την ιστοσελίδα www.athenacard.gr. Σύμφωνα με επισημάνσεις εκδοτών, ενώ απαιτείται από τους επιβάτες να προσκομίσουν επίσημο έγγραφο το οποίο να πιστοποιεί τον ΑΜΚΑ, σε περίπτωση που η διαδικασία γίνει ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας μπορεί ο επιβάτης απλώς να συμπληρώσει τον αριθμό ΑΜΚΑ. Πάνω στον φάκελο που θα κατατεθεί θα πρέπει να αναγράφονται το όνομα, το επώνυμο, η διεύθυνση όπου θα αποσταλεί η προσωποποιημένη κάρτα. Στη συνέχεια ο φάκελος παραδίδεται ανοιχτός σε οποιονδήποτε σταθμό των γραμμών 1, 2, 3 του μετρό (ηλεκτρικός και μετρό) χωρίς αναμονή για την έκδοση της κάρτας.

"Όταν σταματήσει το χάρτινο εισιτήριο θα γίνει μακελειό"
Ο πρόεδρος των εργαζομένων του μετρό κ. Ρεβύθης μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό «Παραπολιτικά», υποστήριξε ότι τις επόμενες ημέρες που θα πάψει να ισχύει το χάρτινο εισιτήριο θα γίνει "μακελειό", θα γίνει σκοτωμός στους σταθμούς του μετρό και με την προκήρυξη της σημερινής απεργίας οι εργαζόμενοι πάνε να προλάβουν το κακό. «Έχουμε δώσει προτάσεις στην ηγεσία που αν τις εφαρμόσει θα αποσυμφορήσει αυτό το χάος που δημιουργείται», τόνισε ο κ. Ρεβύθης.

Ο πρόεδρος των εργαζομένων επιβεβαίωσε το ρεπορτάζ για τις ατέλειωτες ουρές έξω από τα εκδοτήρια που φτάνουν τις 2,5 -3 ώρες στη γραμμή 2 και 3 και μέχρι 6 ώρες στη γραμμή 1. «Αυτό όχι μόνο ξεφτιλίζει την ανθρώπινη αξιοπρέπεια το να περιμένουν οι επιβάτες τόσες ώρες για να βγάλουν την ηλεκτρονική κάρτα αλλά δημιουργεί και κινδύνους για τη δημόσια υγεία. Ηλικιωμένοι ζητάγανε καρέκλες γιατί λιποθυμούσαν και όλα αυτά γιατί γίνεται μια βίαιη μετάβαση από τη μια μέρα στην άλλη σε ένα σύστημα που ο εργολάβος έχει στήσει, το ηλεκτρονικό εισιτήριο και είναι ημιτελές», υποστήριξε ο κ. Ρεβύθης και συμπλήρωσε «Εμείς ζητάμε οργάνωση, αυτή η χώρα έχει τεράστιο πρόβλημα στην οργάνωση».

«Το ηλεκτρονικό εισιτήριο είναι ένα εργαλείο πολύτιμο αλλά πρέπει να το οργανώσουμε να δουλέψει σωστά, είναι ένα ημιτελές εργαλείο αυτή τη στιγμή γιατί κολλάνε και οι υπολογιστές και αυτό δεν μπορεί ακόμα να δουλέψει αν δεν ολοκληρωθεί. Ζητάμε πιο ομαλή μετάβαση. Η καταληκτική ημερομηνία δεν πρέπει να είναι τόσο γρήγορα. Το δεύτερο πολύ σοβαρό αίτημά μας είναι ότι δεν έχουμε υλικά και αναλώσιμα να συντηρήσουμε τους συρμούς και τα τούνελ, πολύ σύντομα θα αρχίσουν να υπάρχουν προβλήματα. Δεν έχουμε αναγκαία υλικά βίδες, λάμπες, γράσα δεν υπάρχει τίποτα!» συμπλήρωσε ο κ. Ρεβύθης.

Δημοσιεύθηκε: 26/10/17



Ακολουθήστε το eisodima.gr για περισσότερες χρηστικές ειδήσεις!


Διαβάστε ακόμη: